Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

A A A

W czasie pandemii przedsiębiorcy znacznie częściej sięgają po narzędzia cyfrowe w prowadzeniu działalności gospodarczej. Jeszcze rok temu sytuacja ta wyglądała całkowicie inaczej. W 2019 roku w Polsce zaledwie niemal 16% firm sprzedawało swoje produkty i/lub usługi online. W ostatnich miesiącach trudności związane z dostępnością artykułów pierwszej potrzeby spowodowały, że konsumenci zaczęli korzystać w większym stopniu z zakupów w sieci. Wzrost transakcji dokonywanych z wykorzystaniem Internetu wyniósł 20%. Do najczęściej kupowanych produktów należały m.in. produkty spożywcze, środki higieny oraz książki (por.  https://blog.cdt.pl/).


Ciekawym przykładem walki z przeciwnościami w tym ciężkim czasie jest bezpłatny program Smart, pomagający polskim sprzedawcom przenieść ich działalność handlową do Internetu.  Projekt powiódł się ponieważ tylko w kwietniu obecnego roku na stronie Allegro zarejestrowało się 9 tysięcy nowych firm. To oznacza, że co 5 minut rejestrowała się nowa firma. (por. https://businessinsider.com.pl

 
Zmiany te pokazują, że przedsiębiorczość w a w szczególności przedsiębiorczość cyfrowa zaczyna pełnić coraz większą rolę w życiu każdego użytkownika urządzeń elektronicznych. Kluczowe staje się więc upowszechnianie świadomości wagi kompetencji cyfrowych we współczesnym świecie. Każda inicjatywa edukacyjna służąca realizacji ww. celu wpisuje się w nie tylko w zmieniające się potrzeby rynku, lecz także społeczne oczekiwania dotyczące biznesu, sposobów i form jego zakładania i prowadzenia. Między innymi tym aspektom poświęcona jest platforma internetowa IDEA stanowiąca źródło inspiracji dla przedsiębiorczości cyfrowej opracowana w ramach projektu IDEA współrealizowanego przez Zespół IBAF.

Raporty

Publikacje

Kontakt

  • Kontakt